Köpvillkor
Allmänna villkor vid beställning av invändiga renoveringstjänster i samband med föreningens fönsterrenovering.
Allmänt
Nedanstående allmänna villkor gäller vid köp av renoveringstjänster från Penslar & Fönster i Sverige AB, org.nr 556534-2937. Om inget annat angetts eller avtalats mellan Penslar & Fönster och beställaren gäller konsumenttjänstlagen vid beställning.
Penslar & Fönster erbjuder tjänster inom de inre samt angränsande delarna av fönstret, såsom målning av fönsterbågar och fönsterbänkar, persiennmontering etc. Vi erbjuder även omglasning med funktioner såsom energiglas och ljudisolering.
Dessa renoveringstjänster erbjuds till de boende i direkt samband med den yttre fönsterrenoveringen som är beställd av bostadsrättsföreningen.
Priser och ROT
Alla priser är angivna i SEK, inklusive moms. Eftersom merparten av våra tilläggsbeställningar utförs på vår verkstad kan vi inte erbjuda ROT på dessa arbeten.
Köp och betalning
Beställning av renoveringstjänster ska beställas av ägaren till lägenheten och ska vara Penslar & Fönster tillhanda senast 15 arbetsdagar innan arbetets start i bostadsrättsföreningens beställda arbete.
Vi erbjuder betalning mot faktura via betaltjänsten Payson Checkout. Faktura ställs ut så snart det beställda arbetet i din lägenhet, enligt den insända beställningen är färdigställt. Observera att arbete kan kvarstå i den utvändiga renoveringen som är beställd av bostadsrättsföreningen, vilket inte påverkar betalningskravet av den egna beställningen via tillvalslistan.
Faktura ställs ut via Payson Checkout med betalningsvillkor 14 dagar och mejlas till den e-postadress som angetts i beställningen. För a???? betala mot faktura måste du ha fyllt 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs.
Arbetets utförande
Penslar & Fönster erbjuder invändig renovering av och glasbyten i befintliga fönster. En renovering av gamla fönsters ytskikt ger alltid en finish beroende på det ursprungliga fönstrets utseende, skick och underlag och kan därmed inte få samma utseende som ett nyproducerat, fabriksmålat fönster.
Vid montering av ljudlamell 44:2 garanteras en reducering till 37 decibel avseende det nya glaspartiet. En garanti mot total ljudinträngning kan inte lämnas då ljud även påverkas av andra faktorer såsom ventiler, lyhördhet allmänt i lägenheten, närliggande rum etc.
Ångerrätt
Du har som konsument rätt att ångra och avbeställa ditt köp inom 14 dagar efter ingånget avtal. Datum för insändande av beställning räknas som avtalsdatum. I det fall du ångrar det beställda arbetet kan arbetet avbeställas genom att skicka ett mejl till info@penslar-fonster.se innan denna tidsfrist. I avtalsbekräftelsen som skickas till dig kommer en länk till en ångerblankett bifogas som du kan använda för att informera oss om detta.
I det fall du önskar avboka en specialbeställd vara såsom måttanpassat glas eller persienner godtar vi din avbeställning i den mån det är möjligt, dvs att tillverkningen inte är påbörjad. Vi förbehåller oss rätten att debitera materialkostnad om tillverkningen av måttbeställd vara har påbörjats.
Garanti och ansvarsförsäkring
Penslar & Fönster erbjuder garanti enligt konsumenttjänstlagen och har alla de fullgoda försäkringar som följer de krav som finns.
Tvist
Om du anser att det utförda arbetet är felaktigt eller bristfälligt utfört måste du reklamera det. Det görs genom att skriftligt meddela Penslar & Fönster så snart ett eventuellt fel har upptäckts.
Tvister eller meningsskiljaktigheter ska i första hand lösas i samförstånd genom diskussion mellan Penslar & Fönsters arbetsledning och ägare samt lägenhetsinnehavaren/beställaren. Om parterna inte, genom diskussion, kan lösa oklarheter avseende arbetets utförande anlitas oberoende sakkunnig person för att besiktiga och förtydliga. Uttalandet från sakkunnig förväntas båda parter förhålla sig till.
GDPR
Penslar & Fönster i Stockholm AB är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar till oss i din beställning och dessa behandlas av oss för att kunna administrera din beställning. Vi lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till annan part. All information du ger oss skyddas så att ingen obehörig ska kunna komma åt den.
När du beställer tjänster hos oss upprättas automatiskt ett kundkort och mejl kan komma att skickas till den angivna e-postadressen under arbetets gång och i samband med fakturering från Payson Checkout. Då betalning sker via faktura sparas dina uppgifter i 7 år enligt bokföringslagen